Hogyan nem nyertük meg az álom utazásunkat
Anya és gyermeke kempingeznek egy japán kisbusszal

Sharing is caring!

Az elmúlt hetekben lázban égtünk az Indie Campers által indított „Endless Summer” nevű nyereményjáték kapcsán. Jó bulinak tűnt, élveztük is minden percét, leszámítva az utolsót. Sajnálatos mód, annak ellenére, hogy bejutottunk a döntőbe, a zsűri nem minket hozott ki győztesnek a kategóriánkban.

Ebből a posztból megtudhatjátok, hogyan zajlott ez az egész projekt a háttérben. Barbi Instagram üzenetétől az ötletek megvalósításán át a döntőbe kerülésig, hogy megnyerjünk egy álom utazást négy keréken Európa útjain. Olvashattok továbbá kicsit a nyaralással kapcsolatos filozófiánkról és az öreg japán kisbuszunkat is piedesztálra emelem.

A részvételhez szükséges volt jó pár feltétel teljesítésére. A legfontosabbak mind közül az egy perces bemutatkozó videó volt. Itt szó kellett hogy essen magunkról, és hogy mely, vagy melyek azok a helyek a lakóhelyünk környékén, amit szívesen megmutatnánk az embereknek.

Nekem az az ötletem támadt, hogy a videó első felében több kis spot-ból vágjunk össze egy 20-30 másodperces részt, amiket különböző helyszíneken veszünk fel. Mint azt tudjátok, szeretünk bringázni, kirándulni és új helyeket felfedezni.

Szinte alig vagyunk otthon, amint lehetőségünk adódik, megyünk és próbálunk minél többet kihozni a környezetünk adta lehetőségekből. Mi már csak ilyenek vagyunk, ezért nem is volt kimondottan nehéz feladat ezt megvalósítani.

Anya és gyermeke kempingeznek egy japán kisbusszal
Az egyik nyári rövidke nyaralásunk, egyben az egyik legtávolabbi is volt. Öt napot töltöttünk Algarve-ban Dél-Portugáliában és összesen 1500 km-t vezettünk

Pont két kiruccanás esett a kampány idejére. Barbival voltunk egy kis felfedező bringázáson a Bastos zöldbor vidékén, illetve volt egy rövid (3 napos) nyaralásunk Spanyolorszégban július végén a családdal. Ezek pont kapóra jöttek a kisebb videók leforgatásához.

Ha azonban nem is így alakult volna, akkor sem pánikoltunk volna sokat. Szinte biztos, hogy azokon a hétvégéken (ahogy nagyjából a többin is) lett volna valami random kirándulás vagy bringázás, ami alkalmas lett volna a filmezésre. A célállomások főleg a környezetünkből szerzett információkon alapszanak. Tuti biztos, hogy a munkába valaki, vagy a barátainkmegemlítenek egy szép helyet ahol jártak, vagy egy éttermet ahol egy jót ettek, esetleg hogy merre nyaraltak éppen.

Ebből az információból ha izgalmasnak találunk valamit, akkor jön a klasszikus recept. Google a barátunk címszóval elkezdünk keresgélni. Meghatározunk egy célállomást, kinyomozzuk hogy van-e valami érdekes még a környéken, tervezünk és megyünk.

Japán kisbusz a portugál hegyekben
Úgy tűnik jó a verda teherbírása, még a nagy sziklák se jelentenek gondot 🙂 Éppen egy három napos kiruccanáson voltunk öcsémmel a Peneda-Gerês Nemzeti Parkban 2019 tavaszán.

Afelől sem volt kétségünk, melyik lenne az a hely amit megmutatnánk az embereknek, amennyiben arra lenne szükség. Természetes az örök kedvencünk a Peneda-Gerês Nemzeti Park. Ugyan technikailag nem éppen a tőszomszédságunkban van, de azért nem a világ vége, egy óra alatt ott lehet lenni autóval Maia-ból (ebben a városban lakunk Portugáliában). Amikor csak lehetőségünk adódik, ellátogatunk ide.

Azóta, hogy belekerültünk ebbe az Indie Campers-es ringlispílbe, kétszer is voltam már Peneda-Gerês Nemzeti Park-ban és most hétvégére is kinéz egy látogatás. Nem véletlen, hogy egyik kedvenc túránkat, az „Országútizás a Peneda-Gerês Nemzeti Parkban” is ide szervezzük. Mérhetetlenül boldoggá tesz minket, ha újabb és újabb embereket vihetünk el ide, legyen az bringával, gyalog vagy akár autóval.

Japán kisbusz a portugál hegyekben
A kedvenc helyünk, a Peneda-Gerês Nemzeti Park Észak-Portugáliában – 2019 tavasz

A videónk második részéhez egy tucat fotót válogattunk össze, amiből egy kis diavetítés jelleggel és kommentárral töltöttük ki az egy perchez szükséges időt. A képek leginkább az idei mini nyaralásainkon készültek, és jól tükrözik az elképzelésünket a szabad idő eltöltéséről.

A japán kisbuszunkat szerintem nem nagyon kell bemutatnom, ha valamit, akkor ezt biztosan mindenki megjegyzi, aki már körülnézett az oldalunkon vagy követ minket valamelyik szociális média hálón 🙂 Imádjuk ezt a verdát, annak ellenére, hogy lassan az Old Timer kategóriába esik, mivel már a 27 évét tapossa.

Előszeretettel marketingolok mellette bárkinek teljes elfogultsággal, mennyire is jó az „egy kormány, három pedál és kész” kivitelű minimalista autó. Ha létezne japán minimalista furgon párt, biztos ez a mondat lenne a zászlajukra hímezve. Azért még van hova fejlődnöm, a Csikós Zsolt féle öregautós imádat szintjét még nem sikerült elérnem, de meg lesz az is egyszer, ha ez így folytatódik. Jelentem, megtértem a „fémlökhárítós az igazi autó” egyházba már beléptem, és nagy áhítattal térdelek az oltár előtt.

Visszatérve a realitásokhoz, egy biztos, hogy a járgányunk hűségesen szolgál minket a mindennapokban és a céges kisbusz funkciót is prímán hozza, még ha nem kicsit puritánabb is mint a modernebb társai.

Ezen felül gyakorlatilag át tudjuk alakítani egy mozgó sátorrá. Készítettünk bele egy jó kis kinyitható ágyat meg tároló rekeszeket. Ezeket ha úgy adódik, jó hippikhez híven bepattintjuk a verdába és készen is vagyunk a hétvégi mini nyaralásra. Sose kell jobb!

Az évek múlásával ki kell majd találnunk egy jobb megoldást azért, mert a gyermek egyenlőreprímán elalszik mellettünk a kocsiban (kicsivel több mint 5 éves) és kényelmes is mind a hármunknak, de eljön majd az idő amikor már nem lesz ez így. Addig is még van pár évünk, hogy kimérnököljek egy tető sátrat, vagy egyéb más megoldást.

átalakított japán kisbusz kemping autóvá
Kinyitott ágy mérete 140x190cm egyáltalán nem kényelmetlen, plussz nagyon jól mutat a hippi háló, ami képes egy két újság tárolására. De az akváriummunktól elkobzott ledes világitás sem kutya.

A bemutatkozó videónkban próbáltam átvinni ezt a felfedezős és kóborlós kempingezős életmódot, amit az utóbbi években előszeretettel gyakorlunk. Szerintem ez át is jött nagyjából, különben hogyan szereztünk volna 1000-nél is több szavazatot, és kaptunk volna ennyi pozitív visszajelzést.

Reméljük ez példa értékű lehet sokak számára, hogy nem lehetetlen dolog kisebb büdzséből relatíve sűrűn nyaralásokat szervezni. Persze ha van high-tech cuccunk, nagyobb autónk és még több szabad időnk, az mind csak javít a helyzeten, de alapvetően a jó élmény így is garantált. Ne feldjük, rengeteg szép hely van a környezetünkben, amit lehet nem is ismerünk még!

De mielőtt megragadnátok a digitális térköveket és elkezdenétek azokat komment poszt formájában felénk hajítani, be kell vallanom, hogy kicsit könnyebb helyzetben vagyunk valóban, mivel egy olyan országot választottunk lakhelyünkül, melynek gazdag a kultúrája, történelme és varázslatosak a természeti adottságai is.

DE nem éltünk mi mindig Portugáliában! Laktunk meglehetősen sokat Magyarországon és egy kicsit Hollandiában is. Ezeknek az országoknak is megvan a maguk szépsége, ami csak arra vár, hogy az ember felfedezze!

Nehezen tudom elképzelni, hogy lenne olyan lakható terület a Földön, ahol nincs semmi érdekes. Európa garantáltan nem ilyen, itt akarva aratalanul is bele botlunk egy akár több száz éves romtemplomba vagy római kori leletbe. És akkor a természet adta lehetőségeket nem is fejtegetném nagyon, ahhoz kevés lenne a tinta a Word-ben.

Kell egy kis lendület, egy szabad hétvége, egy kisebb pénzmagocska és mehet is a mini nyaralás!

Japán kisbusz kemping autóvá alakítva Portugáliában
Nagyon vágytunk a hűs árnyékra, 35 ºC fok volt azokon a forró nyári napokon 2018 nyarán. Éppen kempingelünk a Quinta dos Pentieiros kempingben közel Ponte de Lima-hoz Portugáliában.

Mi most pont egy ilyen lehetőségről csúsztunk le, amit ráadásul ingyen lett volna, de én büszke és boldog vagyok, hogy egyáltalán eddig a szintig eljutottunk, annak ellenére, hogy a tűzijáték csak elmaradt végén. Sebaj, megyünk a hétvégén a Gerês-be és nagyon jól fogjuk érezni magunkat!

három ember szelfizik a tengerparton
Szelfizés az Atlanti-óceán partján az egyik mini nyaralásunk alkalmával Algarve-ban.

Köszönjük szépen a szavazataitokat a videónkra, itt alább megtekinthetitek újra, vagy ha esetleg még nem láttátok, akkor nézzétek meg most!

Várom a kommenteket a blogposzttal kapcsolatban, hogy részt vennétek-e egy ilyen nyeremény játékban, illetve hogy szoktatok-e ilyen kisebb nyaralásokat beiktatni a szabad időtökbe és ha igen, akkor hogyan szoktátok azt kivitelezni!

A szerzőről

client-photo-1
András
Herczog András, WNC alapító, túravezető, túraszervező. Harminchárom éves élelmiszermérnök – kerékpár szerelő vagyok Magyarországról. Tizenkét éves korom óta foglalkozom komolyabban a kerékpározással. Hobbimmá vált a bringatúrázás. Az utóbbi években feleségemmel, Barbarával az Ibériai-félsziget csodálatos országaiban tudtunk hódolni immár közös szenvedélyünknek.